Read La sposa bambina by Padma Viswanathan Free Online


Ebook La sposa bambina by Padma Viswanathan read! Book Title: La sposa bambina
The author of the book: Padma Viswanathan
Language: English
ISBN: 8811686415
ISBN 13: 9788811686415
Format files: PDF
The size of the: 16.34 MB
Edition: Garzanti
Date of issue: 2009

Read full description of the books La sposa bambina:

Villaggio di Cholapatti, India, 1896. Nella camera tutto è pronto per la prima notte di nozze. La piccola Sivakami siede sul letto. Fuori della porta ha lasciato i giochi, i sogni, le fantasie. Ha lo sguardo pieno di paura e sta tremando sotto il sari e i gioielli. Ha solo tredici anni quando sposa Hanumarathnam, guaritore ed esperto di oroscopi. Così hanno deciso i suoi genitori. Da questo momento in poi nessuno si occuperà più di lei, ma sarà lei a prendersi cura degli altri, prima come moglie, sempre attenta a compiacere ogni desiderio del marito, e poi come madre. Ma la forza che Sivakami ha nutrito e scoperto in sé nei primi anni di matrimonio forse non è abbastanza per affrontare la morte di Hanumarathnam. Ora Sivakami è vedova, la condizione peggiore per la casta brahmanica di cui fa parte. Da adesso in poi deve rispettare le rigide regole che il suo stato le impone: tenere i capelli tagliati a zero, indossare il sari bianco, non uscire di casa, non avere alcun rapporto con il sesso maschile e non toccare nessuno dall'alba al tramonto, neanche i suoi figli. Crescerli, farli studiare, offrire loro una vita migliore pare impossibile in questa condizione. In bilico tra i conflitti inconciliabili della tradizione e la modernità che incalza giorno dopo giorno, Sivakami dovrà scegliere. Sarà l'amore incondizionato di madre a spingerla ad agire e a prendere una decisione drastica, che influenzerà il destino di tutti loro in maniera sorprendente e inaspettata.

Read Ebooks by Padma Viswanathan



Read information about the author

Ebook La sposa bambina read Online! Padma Viswanathan’s debut novel, The Toss of a Lemon, was published in eight countries, a bestseller in three, and a finalist for the Commonwealth (Regional) First Book Prize, the Amazon.ca First Novel Prize and the Pen Center USA Fiction Prize. Her second novel, The Ever After of Ashwin Rao, was published in Canada in spring of 2014, and shortlisted for the Scotiabank Giller Prize. It is forthcoming in the USA, India and Australia.

Viswanathan’s short fiction appears in various journals; her story “Transitory Cities” won the 2006 Boston Review Short Story Contest. Her plays include House of Sacred Cows and Disco Does Not Suck.

She publishes cultural journalism and reviews in such venues as Elle Canada, The National Post and The Rumpus Online. Her handwritten Letter-in-the-Mail for The Rumpus can be found in Best American Non-Required Reading 2012. She has also published several short translations of Brazilian fiction.

Canadian by birth and temperament, she now lives on a hilltop in Arkansas with her husband (the poet and translator Geoffrey Brock), children, parents and an ever-shifting array of animals.



Ebooks PDF Epub



Add a comment to La sposa bambina




Read EBOOK La sposa bambina by Padma Viswanathan Online free

Download La sposa bambina PDF: la-sposa-bambina.pdf La sposa bambina PDF